REKLAMA

Od 1 lipca można będzie składać wnioski o wypłatę świadczenia z programu Dobry Start

Po raz kolejny rodzice dostaną wyprawkę szkolną. Od 1 lipca można będzie składać wnioski o wypłatę świadczenia z programu Dobry Start. Dodatek w wysokości 300 zł przysługuje na każde uczące się w szkole dziecko w wieku od 7 do 20 lat, a jeśli ma orzeczoną niepełnosprawność, to do ukończenia 24 lat.


Rodzice i opiekunowie – bez względu na dochody i sytuację zawodową – mogą otrzymać jednorazowo 300 zł na zakup podręczników, zeszytów, sprzętów oraz wszelkiego wyposażenia niezbędnego do nauki w szkołach podstawowych, liceach, szkołach policealnych oraz innych placówkach edukacyjnych. W 2024 roku ZUS w całej Polsce wypłacił wyprawki dla ponad 4,6 mln dzieci w łącznej kwocie przekraczającej 1,4 mld zł. Na Podkarpaciu – to ponad 253 tys. dzieci a łączna kwota to przeszło 76 mln zł  wyprawek wypłacono w Rzeszowie (24 944 dzieci), pow. rzeszowskim (23 944), dębickim (17058), mieleckim (16 634), jarosławskim (13845) i krośnieńskim (13313). – „Wyprawkę” rodzice dostają raz w roku na dziecko, które uczy się w szkole, aż do ukończenia przez nie 20. roku życia lub 24 lat w przypadku dzieci z niepełnosprawnościami. Nie można go otrzymać na dzieci, które uczą się w tzw. zerówkach, ani na studentów – mówi Wojciech Dyląg, regionalny rzecznik prasowy ZUS na Podkarpaciu.

Rzecznik wyjaśnia, że wiek 20 i 24 lata liczy się rocznikowo, co oznacza, że uczniowie ostatnich klas techników i liceów oraz uczniowie szkół policealnych także są uprawnieni do świadczenia, jeśli 20 albo 24 rok życia ukończyli przed rozpoczęciem roku szkolnego.
Podobnie jak w ubiegłych latach, wyprawka to 300 zł na każde dziecko – dodaje Wojciech Dyląg – i przypomina, że, jak co roku wnioski na nowy okres świadczeniowy będzie można składać od 1 lipca do końca listopada. Złożenie wniosku do końca sierpnia gwarantuje wypłatę świadczenia do 30 września.
Wniosek o świadczenie z programu „Dobry Start” można złożyć tylko elektronicznie – przez aplikację mZUS, Platformę Usług Elektronicznych (PUE) ZUS, bankowość elektroniczną lub portal Emp@tia. Warto sprawdzić
czy poprawnie podaliśmy PESEL dziecka, nazwę i adres szkoły oraz aktualny numer konta. Zawiadomienia, które dotyczą świadczeń będą przekazywane elektronicznie. Informację o przyznaniu wsparcia będzie można znaleźć w skrzynce odbiorczej na profilu na PUE ZUS – również wtedy, gdy wniosek został złożony przez bankowość elektroniczną lub portal Emp@tia. Na PUE ZUS znajdzie się także cała korespondencja w sprawie wniosku o świadczenie (wezwanie do uzupełnienia wniosku lub załączników, nformacja o przyznaniu świadczenia, decyzja odmawiająca przyznania świadczenia).

Pieniądze będą wypłacane wyłącznie na wskazany rachunek bankowy. Świadczenie dobry start – dane za okres od 1.01. do 31.12.2024 r. wg powiatów

ze

 

Wojciech Dyląg
regionalny rzecznik prasowy ZUS
w województwie podkarpackim

26-06-2025

Udostępnij ten artykuł znajomym:


Dodaj komentarz

Zaloguj się a:

  • Twój komentarz zostanie wyróżniony,
  • otrzymasz punkty, które będziesz mógł wymienić na nagrody,
  • czytelnicy będa mogli oceniać Twoją wypowiedź (łapki),
lub dodaj zwykły komentarz, który zostanie wyświetlany na końcu strony, bez możliwosci głosowania oraz pisania odpowiedzi.
Dodając komentarz akceptujesz postanowienia regulaminu.

Pokaż więcej komentarzy (0)